Sokken wassen op het voetbalveld en een zwemmende dancingqueen

Ik had de laatste week veel gehoord over onze voetballende vrouwen die in Finland het EK speelden. Aangezien ik altijd een beetje vooroordelen had bij vrouwenvoetbal, had ik eerst niet echt zin om al mijn oranje vlaggen van zolder te halen en het uitgebreid te gaan volgen. Vrouwen kunnen niet voetballen, dacht ik. Dat wordt waarschijnlijk sokken wassen op het veld, verhalen over ochtendmisselijkheden, mopperen op te laat thuiskomende echtgenoten en witte wijn drinken. Maar toen onze oranje Leeuwinnen maar bleven winnen, moest ik natuurlijk wel gaan kijken. En ik was totaal verbaasd!! Waar de normale voetbalvrouwen het lichaam hebben van een doorsnee bodybuilder en elke ochtend hun baard en snor moeten scheren, zagen die van “ons” eruit als engeltjes, maar dan in het oranje. Wat een vrouwen zeg!! Fotomodellen op voetbalschoenen! In één klap waren mijn vooroordelen over vrouwenvoetbal verdwenen. Ik las by the way in de VI dat één van de speelsers, Anouk Hogendijk, een fotoshoot met FHM had afgezegd omdat ze moest trainen. Jammer, maar wat niet is kan nog komen.

En wat mij misschien nog wel meer verbaasde, ze konden nog voetballen ook. Wat een genot om naar te kijken. De spelvreugde spatte er vanaf. Toegegeven, aanvallend speelde onze voetballende chickabanana’s niet, maar dat was niet eens nodig. Je tegenstander krijgt tientallen kansen, scoort niet, jij krijgt 1 kans en die hangt gelijk in het net. Dan sla je het moreel van je tegenstander wel even in duigen. Met lange ballen superspits Manon Melis bereiken, en dan gebeurt er altijd wel iets goed. Dat is ongeveer de tactiek van onze meiden. Helaas werden ze in de halve finale uitgeschakeld door de Engelsen, maar de A -status hebbenanouk hoogendijk ze wel gekregen van ons poldermodel Erica Terpstra. Maar wat een pit zat er in die meiden! Ze zouden goed passen in de PVV.  Ze zullen alleen nog even langs Blokker moeten voor een windkracht12-föhn met ingebouwde bleekmiddelsproeier.

Nee, dan iets anders. Ik zit op mijn vrije zaterdagavond lekker tv te kijken en toevallig kom ik langs één van de talloze afgedankte dansprogramma’s. Deze keer op RTL 4. Serieus, dat is toch allemaal hetzelfde???!!! “Nee niet waar Bob!!!, want dit is met heel bekende C-sterren en Carlo en Irene presenteren het!”. “Het is helemaal nieuw en flitsend en fantastisch!” Goed, het zal wel. Toen ik hoorde dat dat huppelkutjesduo ’t presenteerde wilde ik helemaal verder zappen, totdat mijn hart stil stond! Ik wist niet wat ik zag, waande me in een andere wereld. Wie stond daar te dansen op Michael Jackson? Zag ik het nou goed? Dat kon niet, was onmogelijk. Toch nog maar eens goed kijken. Was ze het echt? JA ZE WAS HET!! Inge de Bruijn!!!! Altijd was ze mijn Olympische held geweest, maar na dit gezien te hebben ga ik daar nog maar eens goed over nadenken. Meisje toch, wat doe je jezelf aan? En nog belangrijker: niet alleen jezelf, wat doe je ons aan?? Oke, je gelijkennis met Michael was natuurlijk treffend, maar waarom stond je daar te housen en te springen op dat podium? Wat is er met jou gebeurd na die gouden medailles? Hoe ver ben je gezakt? Volgens mij is er geen wet die verteld dat als je goed kan zwemmen, je dan automatisch kan dansen. Wat nog erger was, onze nationale knuffelnicht Albert Verlinden vond je fantastisch! Mijn advies: ga naar de kapper, koop een scootmobiel en ga alvast met pensioen. Maar, je hebt wel een leuk karakter.WackoJackoVoor ik vergeet, morgen zeker niet vergeten naar Mama Kim te kijken! Na zus 1 en die afhaalchinees van gisteren, gaat morgen zus 2 op de pijnbank. En dan is zaterdag nog de finale. Ik raad je aan te kijken, en als je niet van vreemde verassingen houdt, of een slecht hart hebt, zou ik tussen 8uur en half 10 RTL 4 maar mijden.

5 Reacties

  1. Hugo

    hee man,

    weer een leuk stukje. Zeker dat je over Anouk Hoogendijk begon deed me erg goed 🙂

    ciao

    september 9, 2009 om 2:58 pm

  2. Jan

    Beste Bob,

    Leuk die stukjes van je.
    Je begint er in te komen!
    Ga zo door, net als op het veld.
    De volhouder wint.

    Groeten,
    Jan

    september 9, 2009 om 4:50 pm

  3. anoniempo

    Die kersen zijn neukend (focking) lekker!
    Laatste woord: meiden.den? 😛
    Verder goed stuk hoor. Nu alleen nog iets zonder sport. 😛
    Zoals Katja Varkentjes.

    september 10, 2009 om 7:29 pm

  4. Joris

    heey bob,

    leuk stukje man ouwes!
    Met je sokken wassen op het veld!:P

    september 11, 2009 om 5:27 pm

  5. Pingback: 2010 in review « Bob Maes' Blog

Geef een reactie

